کد خبر: ۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

دیپلم‌ ردی‌های صنعت خودروی ایران را بشناسید

شرکتهای آلفا موتور، مرتب خودرو، نیرو خودرو آسیا، کاریزان خودرو، پیشرو شتاب، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو در ارزیابی‌ عملکرد در حوزه خدمات پس از فروش خودروها در ایران، مردود شناخته شدند.
به گزارش خودروکار، به نظر می‌رسد که در این شرایط بهتر است مصرف‌کنندگان از خرید خودروهای فاقد خدمات پس از فروش مناسب خودداری کنند.

هر ساله عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش ارزیابی شده و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو براساس امتیاز دریافتی، در رتبه‌های ۱ تا ۴ رده‌بندی می‌شوند.


براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۴، هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین نتوانستند حداقل امتیاز لازم را کسب کنند و با قرار گیری در رتبه چهارم خدمات، مردود شناخته شدند.

در این زمینه در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سبک؛ شرکت‌های آلفا موتور (خدمات پس از فروش آلفا رومئو)، مرتب خودرو و نیرو خودرو آسیا (خدمات پس از فروش دیار خودرو) مردود شناخته شدند. در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای سنگین نیز شرکت‌های کاریزان خودرو، پیشرو شتاب (خدمات پس از فروش پیشرو دیزل آسیا)، ماد خودرو دیزل و آکیا خودرو نیز نتوانستند حداقل امتیاز لازم را کسب کنند و مردود شدند.


مردودی هفت شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در ایران در سال عملکردی ۱۳۹۴، در حالی است که به گفته محسن سلیمی - مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - طبق قانون شرکت‌هایی که عملکرد آنها براساس ارزیابی‌ها مردود شناخته شده باید در بازه زمانی مشخص برنامه خود را برای اصلاح عملکرد و ارتقای سطح خدمات به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده و پس از آن دوباره عملکرد آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.


این وضعیت در حالی است که کارشناسان به مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنند هنگام خرید خودرو علاوه بر ظاهر و قیمت، به وضعیت خدمات پس از فروش آن نیز توجه کرده و از خرید خودروهایی که فاقد شبکه خدمات پس از فروش مناسب و مورد تایید مراجع رسمی هستند، خودداری کنند.



منبع: ایسنا


انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار